Το Ίδρυμα Ωνάση εισβάλλει στο χώρο της δημόσιας εκπαίδευσης παράγοντας φθόνο

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Το είδαμε και αυτό από την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας ! Τα ιδρύματα εισέβαλλαν στον χώρο της Δημόσιας Υγείας και τώρα μπαίνουν και στα πράγματα της δημόσιας εκπαίδευσης. Χωρίς καμία προειδοποίηση και με παντελή απουσία δημοσίου διαλόγου προχωρά η κυβέρνηση στην μετατροπή 22 γυμνασίων και λυκείων της χώρας σε (ΔΗΜ.Ω.Σ.) Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία.

Η σχετική σύμβαση δωρεάς 12ετούς διάρκειας ύψους 160 εκ. ευρώ, υπογράφηκε στις 20.01.2025 από τον Υπουργό Παιδείας Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Κ. Πιερρακάκη και από τον πρόεδρο του Ιδρύματος Ωνάση Α. Παπαδημητρίου στο Μέγαρο Μαξίμου και κατόπιν κυρώθηκε με νόμο Ν. 5174/2025 (ΦΕΚ A 12 – 30.01.2025).

Τα ΔΗΜ.Ω.Σ. που θα αναβαθμιστούν πλήρως, αφού θα διατεθεί ποσό 1 εκατομμυρίου ευρώ για κάθε σχολείο και επιπλέον 500.000 ευρώ για την κάλυψη των ετησίων λειτουργικών εξόδων του, υπόσχονται ότι θα παρέχουν υψηλού επιπέδου δημόσια εκπαίδευση, παρέχοντας την ευκαιρία στους μαθητές (-τριες) να συμμετέχουν σε σύγχρονα διδακτικά αντικείμενα του 21ου αιώνα. Ευκαιρία  η οποία όμως δεν θα είναι για όλους τους μαθητές :

Οι μαθητές που θα εισέρχονται στα Ωνάσεια Σχολεία θα φοιτούν μεν δωρεάν, αλλά για το 50% των θέσεων θα επιλέγονται με ειδικές κατατακτήριες εξετάσεις που θα δίνονται στην ΣΤ΄ δημοτικού και στην Γ΄ γυμνασίου. Το υπόλοιπο 50% των θέσεων θα καλύπτεται από την περιοχή στην οποία υπάγεται η σχολική δομή. Αυτό σημαίνει στην πράξη, ότι οι μισοί μαθητές, δηλαδή μιλάμε για κάποιες εκατοντάδες μαθητών για τα μεγάλα γυμνάσια και λύκεια που έχουν επιλεγεί, οι οποίοι υπό κανονικές συνθήκες θα φοιτούσαν στο σχολείο της περιοχής τους, θα αποκλείονται αυτομάτως από αυτό και θα πρέπει να μετακινούνται σε αποστάσεις κάποιων χιλιομέτρων για να απορροφηθούν σε όμορα σχολεία της πόλης τους, στα οποία θα συνεχίσουν να επικρατούν οι τραγικές ελλείψεις σε προσωπικό και σε υποδομές (πχ γυμναστήρια, εργαστήρια κλπ), μέχρι και σε αναλώσιμα υλικά. πηγή

Έτσι αυξάνεται το χάσμα της κοινωνικής ανισότητας στην νέα γενιά και παράγεται φθόνος, που είναι το αντίθετο της αφθονίας (πηγή βλ. σελ. 7 του εγγράφου ΑΝΤΙ-ΑΞΙΕΣ). Επίσης θα ενισχυθεί η παραπαιδεία από την ηλικία του δημοτικού σχολείου, μιας και ολοένα περισσότεροι μαθητές (τριες) θα προσφύγουν στα φροντιστήρια για να εξασφαλίσουν μια θέση στο Ωνάσειο σχολείο, όπου τα ποσοστά επιτυχίας θα καθορίζονται από το πλήθος των αιτήσεων των υποψηφίων, που θα προέρχονται από ολόκληρη την περιφερειακή ενότητα.

Η ίδρυση των ΔΗΜ.Ω.Σ. επιβεβαιώνει την κατάντια και την υποβάθμιση στην οποία έχει περιέλθει η Δημόσια Εκπαίδευση, λόγω της μακρόχρονης υποχρηματοδότησης σε σχέση με το ΑΕΠ, που είναι πάγια τακτική στην Ελλάδα σε σχέση με τις χώρες της ΕΕ. Η μνημονιακή λιτότητα επέτεινε το πρόβλημα της έλλειψης οικονομικών πόρων και η παρέμβαση των Ιδρυμάτων φαντάζει ως μάννα εξ΄ ουρανού. Έρχεται λοιπόν μια ωραία πρωία ένας ιδιωτικός φορέας και κάνει κατάληψη στις υπάρχουσες δημόσιες υποδομές – δεν φτιάχνει δικά του κτίρια σε δική του γη – και με τα κεφάλαιά του ρυθμίζει τα θέματα της παιδείας των πολιτών. Τώρα, το πώς απέκτησαν τα Ιδρύματα αυτά τα τεράστια κεφάλαια, μιας και δεν παράγουν κάτι, είναι ένα μεγάλο ερώτημα που χρήζει διερεύνησης. Το σίγουρο είναι πως η άμεση – προνομιακή διασύνδεσή τους με τα τραπεζικά ιδρύματα τα καθιστά μέρος μιας εξέχουσας ελίτ, η οποία προβάλλεται σήμερα ως φορέας τέχνης και πολιτισμού.

Είναι όμως τόσο ρόδινα τα έργα που παράγουν τα ιδρύματα ; Το Ίδρυμα Ωνάση είναι βασικός εταίρος στην διοργάνωση των εκθέσεων BIENALE σε παγκόσμια κλίμακα, μέσα από τις οποίες προωθείται “υποτίθεται” ο πολιτισμός. Ουσιαστικά μέσα από τις δράσεις του προωθείται παγκόσμια η woke ατζέντα, η οποία τείνει να απορρίπτεται σήμερα από ολοένα και μεγαλύτερο μέρος της παγκόσμιας κοινότητας. Επίσης, με το πρόσχημα μιας ψευδεπίγραφης επανάστασης “κόντρα στο σύστημα” (πράγμα οξύμωρο γιατί τα ιδρύματα εκπροσωπούν το ίδιο το σαθρό σύστημα) προωθούν αντι-ανθρώπινα θεάματα που αντιβαίνουν τόσο στην ανθρώπινη φυσιολογία, όσο και σε οποιονδήποτε πολιτισμό. Δείτε τα απόκοσμα προϊόντα της “πολιτιστικής” καμπάνιας με τον τίτλο “ΑΝΤΙ” ΕΔΩ

Ακολουθεί σχετικό βίντεο του Ράδιο Τάλως, όπου η υποψήφια βουλευτής Αχαϊας της Ελλήνων Συνέλευσις κ. Γ. Βαγενά, εκθέτει την σήψη που παράγεται μέσα από τα ιδρύματα και ο καθένας μπορεί βλέποντας την εκπομπή να κρίνει και να βγάλει τα δικά του συμπεράσματα :

Το Ίδρυμα Ωνάση δεν αρκείται στην χρηματοδότηση, αλλά θα ασκεί διοίκηση και θα αποφασίζει μέσα από τα 9μελή συμβούλια των ΔΗΜ.Ω.Σ. για όλα τα θέματα που αφορούν το σχολείο. Από πού κι ως πού, ένας ιδιωτικός φορέας που δεν έχει δημόσια πανεπιστημιακή αναγνώριση για την άσκηση παιδαγωγικού ρόλου και εκπαιδευτικής πολιτικής, αποκτά τέτοιες αρμοδιότητες ; Επιβεβαιώνεται η λαϊκή ρήση : “με τα λεφτά μου κάνω ό,τι θέλω”. Τελικά εμείς οι πολίτες αυτό το είδος κοινωνίας ονειρευόμαστε για το αύριο της Ελλάδας ; Ή θέλουμε μια κοινωνία στην οποία θα επικρατεί πραγματική δημόσια διοίκηση και αξιοκρατία ;

Η παιδεία αποτελεί τον νευραλγικότερο άξονα της πολιτείας και είναι δημόσιο αγαθό που θα πρέπει να παρέχεται δωρεάν με ισότητα προς όλους τους πολίτες χωρίς καμία εξαίρεση. Στην Ελλήνων Πολιτεία, που έχει σχεδιαστεί με πρωτοστάτη την Ελλήνων Συνέλευσις, θα διατεθούν όλα τα αναγκαία κεφάλαια, προκειμένου τα σχολεία όλων των βαθμίδων να είναι άρτια εξοπλισμένα με πλούσιες υποδομές και με το αναγκαίο επιστημονικό και τεχνικό προσωπικό, που θα μεταφέρει στις επόμενες γενεές Ελλήνων με αφθονία και δίκαιο ΑΛΗΘΙΝΗ ΠΑΙΔΕΙΑ, με Αξίες Αρχές και Νόμους νομοτέλειας. πηγή

Το διακύβευμα είναι ο πολίτης να αξιωθεί να αναλάβει την διοίκηση της Ελλήνων Πολιτείας, εφαρμόζοντας τα πρωτόκολλα της πραγματικής δημοκρατίας, όπου οι αριστεία θα προβάλλει με ΑΦΘΟΝΙΑ, μέσα από αληθινά ίσες ευκαιρίες, από τις οποίες δεν θα εξαιρείται κανείς.

Ευαγγελία Γιαδανού

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *