Απ. Τζιτζικώστας: Το Μετρό της Θεσσαλονίκης είναι κόσμημα καινοτομίας

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Η καινοτομία θα αποτελέσει προτεραιότητα της νέας Ευρωπαϊκής Επιτροπής και θα ενισχυθεί ιδιαίτερα στις Μεταφορές και στον Τουρισμό, τόνισε ο Απόστολος Τζιτζικώστας, Ευρωπαίος Επίτροπος Μεταφορών και Τουρισμού, σε ημερίδα που διοργάνωσε πριν από λίγες ημέρες ο ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας Δημήτρης Τσιόδρας, σε συνεργασία με την Αλεξάνδρεια Ζώνη Καινοτομίας, μια εταιρεία που προωθεί την καινοτομία στην Βόρειο Ελλάδα.

Ο Α. Τζιτζικώστας έφερε ως παράδειγμα το Μετρό της Θεσσαλονίκης, λέγοντας ότι αποτελεί το πιο σύγχρονο μετρό στην Ευρώπη με καινοτόμα υλικά στις υποδομές και με υπερσύγχρονο σύστημα διαχείρισης κυκλοφορίας λέγοντας πως : “Το μετρό μας είναι ένα κόσμημα καινοτομίας στις μεταφορές για τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα, αλλά και για ολόκληρη την Ευρώπη”. Ανέφερε επίσης ότι αντλήθηκαν συνολικά από ευρωπαϊκούς πόρους πάνω από 1 δισεκατομμύριο ευρώ, ενώ τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα, στον τομέα των μεταφορών και με ευρωπαϊκούς πόρους (6.3 δισ. ευρώ μέσα από Horizon και 7 δισ. ευρώ από το Horizon Europe) πραγματοποιούνται “περισσότερα από τριακόσια έργα καινοτομίας”. πηγή

Τώρα το πώς εξηγείται που από τον πρώτο μήνα λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης αριθμούμε δεκάδες περιστατικά αστοχίας, όπως την μη λειτουργία των ηλεκτρονικών εκδοτηρίων εισιτηρίων, την μη λειτουργία των κυλιόμενων σκαλών και των ανελκυστήρων, την έλλειψη στεγανότητας των σταθμών όπου χρειάστηκαν κουβάδες για την συλλογή του νερού της βροχής που έπεφτε από την οροφή, όπου σημειώθηκαν αρκετές ακινητοποιήσεις των συρμών που διήρκεσαν από 10 λεπτά έως και δύο ώρες και 3/4, με τους πολίτες να αναγκάζονται να αποβιβαστούν και να προχωρήσουν μέσα στη σήραγγα για να βγουν στην επιφάνεια …

Αυτά μπορεί να τα εξηγήσει ο Ευρωπαίος Επίτροπος και πρωτοκλασάτο στέλεχος της Νέας Δημοκρατίας ; Αλλά βέβαια πρέπει να ευλογήσουν τα γένια τους για να δικαιολογήσουν και το υπέρογκο κόστος μιας γραμμής μόλις 9,6 χλμ., η οποία στοίχισε το υπέρογκο ποσό των 3 δις ευρώ, ποσό τριπλάσιο από το μέσο κόστος ενός αντίστοιχου έργου στην Ευρώπη ! Για το γεγονός ότι για την αποπεράτωση του έργου χρειάστηκε να περάσουν 18,5 χρόνια, μας κάνει να σκεφτούμε με διάθεση σαρκασμού, πως σίγουρα έχουμε το “προνόμιο” της μεγαλύτερης καθυστέρησης που αποτελεί “παγκόσμια καινοτομία”.

Ακόμη κι αν η Ευρώπη προχωρά, όπως λέει ο κ. Τζιτζικώστας, η Ελλάδα βρίσκεται σε τραγικά στάσιμη κατάσταση, που ισοδυναμεί με οπισθοδρόμηση σε ότι αφορά την πρόοδο και την καινοτομία, κάτι που είναι άδικο για την κοιτίδα της γνώσης, όπου ιστορικά οι πρόγονοί μας πρωτοστάτησαν δίνοντας τα φώτα τους με την τεχνογνωσία και τις εφευρέσεις τους στον παγκόσμιο πολιτισμό.

Προφανώς και οι διοικούντες, που υπηρετούν αλλογενή συμφέροντα, δεν επιθυμούν να ελευθερωθεί η Ελλάδα από τα ψεύτικα δεσμά χρέους που την κρατούν σε συνθήκες εξαθλίωσης και επαιτείας, διότι διαφορετικά θα φρόντιζαν ώστε σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης, να δίνονται τα κατάλληλα κίνητρα για να παράγουν τα ελληνικά μυαλά πρωτότυπες – καινοτόμες ιδέες, τις οποίες θα έπρεπε να τις αξιοποιεί η πολιτεία, παρέχοντας απλόχερα όλα τα μέσα υλικά και οικονομικά. Έτσι δεν θα αναγκάζονται οι άξιοι πολίτες να μεταναστεύουν και θα μπορούν να ευημερήσουν στον τόπο τους εφόσον το επιλέξουν. Η ελευθερία του ατόμου ξεκινάει και καταλήγει στην δημιουργική σκέψη, που με τη σειρά της παράγει με ελευθερία, δημιουργικά και καινοτόμα αποτελέσματα στον τομέα της επιστήμης, της τεχνογνωσίας και στην ποιότητα ζωής γενικότερα.

Ευαγγελία Γιαδανού

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *