Τεράστιες οι ευθύνες της κυβέρνησης για το έγκλημα στα Τέμπη

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

 Έναν χρόνο μετά το θανατηφόρο δυστύχημα στα Τέμπη (28/02/2023), που κόστισε τη ζωή σε 57 ανθρώπους, με  πάνω από 85 τραυματίες από τους συνολικά 350 επιβάτες της αμαξοστοιχίας Hellenic Train, η εξεταστική επιτροπή δεν έχει ολοκληρώσει την έρευνα της για το ποιος ευθύνεται και οι συγγενείς των θυμάτων πιέζουν με κάθε τρόπο για την απόδοση της δικαιοσύνης. 

Είναι ειρωνεία εκ μέρους του κρατικού μηχανισμού να αποδίδει όλες τις ευθύνες στους ημιμαθείς υπαλλήλους του ΟΣΕ και να εξαιρεί τον τότε υπουργό μεταφορών Κ. Καραμανλή άλλα και τους πρώην υπουργούς προηγούμενων κυβερνήσεων, για την πλήρη απαξίωση των μεταφορών και υποδομών των τρένων. 

Ακόμη κι αν η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας ανέλαβε τον ΟΣΕ με σοβαρότατες ελλείψεις το 2019, είχε άφθονο χρόνο από την ημέρα της εκλογής της, να διορθώσει το σύστημα τηλε-διοίκησης, το σύστημα της αυτόματης πέδησης, ή ακόμη την σηματοδότηση και τον γεωεντοπισμό των τρένων με πλήρη ακρίβεια της θέσης τους, όταν σήμερα όλες οι συσκευές στον πλανήτη ελέγχονται μέσω δορυφόρου.

Όταν ένας βουλευτής και πρώην υπουργός μεταφορών δεν δηλώνει παραίτηση από κάθε είδους ασυλία που του παρέχει το βουλευτικό αξίωμα, προκειμένου να δικαστεί για τις ποινικές ευθύνες  ενός τόσο πολύνεκρου δυστυχήματος, τότε αντιλαμβανόμαστε πόσο βαθιά είναι η σήψη του πολιτικού κατεστημένου στην Ελλάδα.

Αυτό που πρέπει να μας προβληματίζει όλους, είναι πως σε όλη τη χώρα γίνονται σήμερα διαδηλώσεις εναντίον της κυβέρνησης για το θανατηφόρο δυστύχημα στα Τέμπη και λίγους μήνες μετά, στις Εθνικές εκλογές του Ιουνίου του 2023, στον νομό Σερρών,  επανεξελέγει βουλευτής ο Κ. Καραμανλής και μάλιστα έρχεται πρώτος σε σταυρούς !  Ή  τα στοιχεία της SingularLogic απέχουν πολύ από την πραγματικότητα ή οι κάτοικοι των Σερρών έχουν τυφλή εμπιστοσύνη σε βουλευτές από ξενόφερτα τζάκια, η οποία παραμένει ακλόνητη ακόμη και μπροστά σε εθνικές τραγωδίες. 

Λίγες ημέρες πριν το δυστύχημα, ο τότε υπουργός μεταφορών Κ. Καραμανλής δήλωσε με τεράστια έπαρση στη Βουλή, πως είναι ντροπή να θέσει κάποιος θέματα ασφαλείας στις υποδομές των τρένων και τη μεταφορά τους. Κάτι που οδήγησε τελικά στο θάνατο 57 ανθρώπων…

Ενώ έπρεπε ο ίδιος να νιώσει ντροπή, να παραδώσει τη θέση του σε κάποιον αξιότερο και να πάει σπίτι του, συνεχίζει να είναι βουλευτής κρυμμένος πίσω από βουλευτική ασυλία, κάτω από τον προστατευτικό μανδύα της κυβέρνησης Μητσοτάκη.

 ΟΣΕ – Ένας απαρχαιωμένος, απαξιωμένος, υπολειτουργικός, υποστελεχωμένος οργανισμός

Όταν σε χώρες όπως η Κίνα, παρουσιάζεται το τρένο Maglev το οποίο έχει μαγνητική αιώρηση (δε πατάει σε ράγες) και πιάνει μέχρι 600 χιλιόμετρα την ώρα, η χώρα μας φαίνεται να βρίσκεται στην παλαιολιθική εποχή,  ή  κάποιος την κρατάει σκόπιμα εκεί για να μπορεί να την ελέγχει.

Η κατάσταση στα Ελληνικά τρένα μόνο τραγική μπορεί να χαρακτηριστεί, όταν όλα ακόμα λειτουργούν χειροκίνητα, χωρίς επαρκή έλεγχο και επικοινωνία. Όταν μαθαίνουμε ότι η επικοινωνία γίνεται εκτός από ασυρμάτου VHF, με κινητό ή σημειώσεις γραμμένες σε χαρτί, μόνο ντροπή νιώθουμε για την κατάσταση και την συνεχή υποβάθμιση ενός τεράστιου δικτύου μεταφορών ανθρώπων και εμπορευμάτων.

Είναι τεράστια η ευθύνη και υποχρέωση της κάθε κυβέρνησης και όλων των κομμάτων που πέρασαν από τη Βουλή, να προστατεύσουν και να αναβαθμίσουν αυτόν τον τεράστιο οργανισμό, ο οποίος ενώνει πόλεις και χώρες και μπορεί να φέρνει τεράστια έσοδα καθημερινά στη χώρα.

Κάτι που δεν γίνεται τα τελευταία 20 χρόνια, όταν η κάθε κυβέρνηση ρίχνει το φταίξιμο στη προηγούμενη για να πέφτει στάχτη στα μάτια των πολιτών, για το ποιος φταίει για την όλη κατάσταση.

Το ξεπούλημα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στους Ιταλούς για 45 εκατομμύρια από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ το 2017, είναι η κορυφή του παγόβουνου και αποδεικνύει το πόσο ανίκανοι είναι αυτοί που διαχειρίζονται τις ζωές μας σε καθημερινή βάση. Καταστροφικό θεωρείται πλέον το ξεπούλημα του οργανισμού μετά το θάνατο 57 ανθρώπων. Ενώ θα περίμενε κανείς να υπάρχουν εμφανείς αναβαθμίσεις στο δίκτυο, αυτές δεν έγιναν ποτέ. Αντιθέτως οι Ιταλοί,  αφού δεν υποχρεώθηκαν από την κυβέρνηση να βελτιώσουν τα τρένα, ακολούθησαν την ίδια συνταγή της υποβάθμισης, φέρνοντας στην Ελλάδα μεταχειρισμένα. Επιπλέον υπάρχει  υποστελέχωση σε όλη τη χώρα και το υπάρχον προσωπικό δεν φτάνει, για να γίνεται επαρκής έλεγχος των τρένων και των γραμμών, για τη προστασία των επιβατών.

Όλα αυτά μας οδηγούν στο συμπέρασμα, πως ούτε οι υπουργοί μας είναι ικανοί να διαχειριστούν την κατάσταση, ούτε η κυβέρνηση και η κάθε κυβέρνηση, άλλα και εμείς οι ίδιοι ζούμε παθητικά τη ζωή μας σε αυτήν τη χώρα και δεν απαιτούμε την διαρκή αναβάθμιση των υποδομών για την προστασία και ασφάλεια μας.

Για να αλλάξει η εικόνα στα ελληνικά τρένα, πρέπει πρώτα να αλλάξει ριζικά η εικόνα του Συντάγματος και της Βουλής, ώστε οι υπεύθυνοι να πάψουν να κρύβονται πίσω από την αστυνομία και να καταργηθεί η ασυλία των πολιτικών προσώπων. Οι πολιτικοί θα πρέπει να λογοδοτούν στα αρμόδια δικαστήρια για τις πράξεις και τις παραλείψεις τους και να τιμωρούνται, προκειμένου η δικαιοσύνη να λειτουργεί διορθωτικά αποτρέποντας  τους πολιτικούς του μέλλοντος από παρόμοιες πράξεις.

Πρέπει να φύγουν οι “μαφιόζοι” του εσωτερικού και εξωτερικού από κάθε μηχανισμό και φορέα και να έρθει η διοίκηση στα χέρια των ανθρώπων.

Κάτι που θα επιτευχθεί μόνο αν ενωθούν οι άνθρωποι που κατοικούν σε αυτή τη χώρα και πάρουν από κοινού αποφάσεις για το μέλλον τους.

ΓΙΩΡΓΟΣ ΖΡΑΦΚΟΠΟΥΛΟΣ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *